Siirry sisältöön
asennestudio: tiimi

3 keinoa: näin brändisi hyötyy audiosta

Audio valtaa jatkuvasti tilaa liiketoiminnan areenalta, eikä ihme. Ääni tarjoaa brändeille uusia ja mielenkiintoisia mahdollisuuksia, ja voimme luvata, ettei audiotuotantoon panostaminen ei ole ohimenevä trendi. Parhaimmillaan audio toimii avaimena brändin kasvattamiseen ja asiakassuhteiden vahvistamiseen. Kokosimme 4 keinoa hyödyntää ääntä monipuolisesti liiketoiminnan tukena.

1. Yrityksen oma podcast

Podcast on erinomainen kanava brändin rakentamiseen ja yleisön sitouttamiseen. Yrityksen oma podcast tarjoaa mahdollisuuden tuoda esiin brändin arvoja, asiantuntemusta ja kulttuuria muita markkinointikanavia intiimimmällä tavalla. Yrityspodcastin avulla brändi voi luoda syvempää vuorovaikutusta asiakkaidensa kanssa ja tarjota kuulijoille arvokasta tietoa – samalla tietenkin viihdyttäen.

Lue täältä artikkeli yrityspodcasteista: miksi sellaisen perustaminen kannattaa, mitä yrityksen oma podcast oikeastaan tarkoittaa ja miten kannattaa aloittaa!

2. Mainostaminen suosituissa podcasteissa

Toinen tehokas tapa hyödyntää ääntä on mainostaminen suosituissa, vapaan jakelun podcasteissa. Podcast-mainonta tarjoaa tehokkaan mahdollisuuden tavoittaa kohdeyleisö ja rakentaa brändimielikuvaa yleisöillesi tuttujen juontajien äänellä. Oikean brand match -podcastin kuulijat ovat brändin potentiaalisia asiakkaita, ja tykätyn vaikuttajan suositus tuotteesta toimii perinteistä mainontaa paremmin.

Lue lisää podcasteissamme mainostamisesta ja sen mahdollisuuksista!

3. Audiobrändäys: luo brändillesi uniikki äänimaailma

Audiobrändäys on tärkeä osa brändin tunnistettavuutta ja kilpailijoista erottautumista. Äänibrändi koostuu musiikista, ääniefekteistä ja äänilogosta, jotka yhdistetään brändin persoonaan ja arvoihin. Tämä äänellinen identiteetti lisää brändin tunnistettavuutta kaikissa äänialustoissa, kuten mainoksissa, puhelinvastaajissa ja videosisällöissä. Kun asiakas kuulee brändin tunnusomaisen äänen, hän tunnistaa sen heti.

Äänilogo on lyhyt äänimarkkinointityökalu, joka voi tehdä brändistä helpommin tunnistettavan. Tämä lyhyt äänimerkki voi liittyä brändin mainoksiin, verkkosivuihin ja muihin äänialustoihin. Kun äänilogo soi, asiakkaat tunnistavat sen välittömästi.

Äänimaailmojen suunnittelu on tärkeä osa kokonaisvaltaista brändistrategiaa. Kun brändillä on oma äänimaailma, se voi audion voimalla vaikuttaa asiakkaidensa tunteisiin ja mielikuviin. Ääni on voimakas mielikuvien luoja: rauhallinen ja rentouttava äänimaisema voi saada ravintolaelämyksen tuntumaan taivaalliselta, ja futuristinen äänimaailma vakuuttaa, että teknologiayritys on alansa edelläkävijä.

Kerrataan:

Kokonaisuudessaan ääni tarjoaa brändeille mahdollisuuden rakentaa vahvaa bränditietoisuutta, sitouttaa asiakkaita ja erottua kilpailijoista. Kun tavoitteena on brändin tunnettuuden kasvattaminen, kannattaisi jokaisen yrityksen harkita äänibrändin rakentamista, podcastien luomista, mainostamista podcasteissa ja äänilogon käyttämistä.

Laita meille viestiä ja mietitään oikeat askelet brändillenne!